Deklaracja będzie zawierała takie informacje jak:
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu, który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Kiedy składać deklarację?
Od 1 lipca 2021 r.
Dla nowopowstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Uwaga obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!
Jak można złożyć deklarację?
W formie elektronicznej, czyli przez Internet – preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu.
W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).
Obowiązki gmin:
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wprowadza do ewidencji dane i informacje zawarte w deklaracji z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję w terminie:
Gmina Opoczno przeprowadziła częściową inwentaryzację źródeł ogrzewania, mimo to każdy właściciel/zarządca musi złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Wszelkie informacje publikowane są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq.
Wszelkie pytania w tej sprawie należy kierować DO PRZEDSTAWICIELI GŁÓWNEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO e-mail: info-ceeb@gunb.gov.pl, tel.: (22) 661-94-54.
Dodatkowych informacji udziela Urząd Miejski w Opocznie, Wydział Ochrony Środowiska, tel. 44 786 01 18 w godzinach pracy Urzędu.
Pliki do pobrania w formacie pdf.