Środowisko

INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW GMINY OPOCZNO

Opublikowano dn. 15.12.2022
Autor: OPOCZNO

Zdjęcie Artykułu
15 grudnia 2022

Urząd Miejski w Opocznie informuje, że pracownicy Urzędu przeprowadzą weryfikację danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, złożonych przez właścicieli nieruchomości, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Celem powyższych działań jest sprawdzenie, czy liczba osób faktycznie zamieszkujących w danej nieruchomości odpowiada liczbie osób zgłoszonych przez właścicieli nieruchomości w deklaracjach. Weryfikacja danych zawartych w deklaracjach będzie prowadzona w oparciu o wszelkie dostępne rejestry i informacje, takie jak np. baza meldunkowa, rządowe programy pomocy społecznej lub wywiady środowiskowe.
 
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w przypadku zmiany danych, będących podstawą ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć deklarację zmieniającą w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
 
W przypadku nieruchomości, w których nastąpiło zwiększenie liczby osób zamieszkujących (np. urodzenia dziecka, wprowadzenie się nowych osób, powrót wcześniej odpisanych osób itp.), istnieje obowiązek zgłoszenia tej zmiany w formie nowej deklaracji.
Obowiązek ponoszenia opłaty nie jest zależny od tego, ile dni w miesiącu dana osoba przebywa na terenie nieruchomości - opłata za gospodarowanie odpadami ma charakter miesięczny i jest niepodzielna. W związku z powyższym, np. fakt pracy poza miejscem zamieszkania przez większą część miesiąca, nie stanowi podstawy do nieujmowania takiej osoby w deklaracji.
 
Apelujemy o uczciwe i rzetelne wywiązywanie się z obowiązku deklarowania do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wszystkich osób zamieszkałych na terenie nieruchomości.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać: Urząd Miejski w Opocznie, ul. Staromiejska 6, Wydział Ochrony Środowiska budynek A, parter, pok. nr A2, w godzinach pracy tj. poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7.30  - 15.30, wtorek w godz. 7.30  - 16.30, piątek w godz. 7.30  - 14.30 lub pod nr tel. 44 786 01 20.
Liczba wyświetleń: 1417
Powrót

Relacje z wydarzeń