Wypłacane świadczenie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy: - Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat, - Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat. Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły. W związku z powyższym Burmistrz Opoczna na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych Urzędu Miejskiego będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa. W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum Urzędu Miejskiego, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
Wnioski o wydanie zaświadczenia można składać do Urzędu Miejskiego po dniu 1 lipca 223 r., tj. po terminie wejścia w życie ustawy w Wydziale Rolnictwa, pok. Nr 6, Pl. Kościuszki 16.
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia poniżej.
Wniosek-sołtysi Gmina Opoczno.docx, plik: Rozszerzenie: docx, Rozmiar: [ 23,65 kB ]
Wniosek - Sołtysi.pdf, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 0,74 MB ]
© 2019 URZĄD MIEJSKI W OPOCZNIE
SIEDZIBA URZĘDU MIEJSKIEGO W OPOCZNIE: STAROMIEJSKA 6, 26-300 OPOCZNO